Yoga

Wil jij: 
*Tijd voor jezelf? 
*Even helemaal niets hoeven? 
*Je dag lekker relaxt beginnen? 
 *Ontspanning? *Energie? 
*Flexibiliteit in je lijf? 
*Rust in je hoofd? 
*Betere nachtrust? 

 Dan is deze Yin & Yang Yoga echt iets voor jou! 

Tijdens de Yin & Yang Yogasessies werken we aan (het herstel van) de balans tussen lichaam en geest. We nemen de tijd om stil te staan bij onszelf, om te observeren hoe we ons diep van binnen voelen. Geestelijk en lichamelijk. We laten spanning en stress los en heffen blokkades op. Dit alles gebruikmakend van onze ademhaling. Onze ademhaling is een krachtig middel waarover wij beschikken en waarmee we heel veel kunnen bereiken. 

 De Yin & Yang Yoga sessies hebben een rustig karakter waarbij alle tijd voor de adem en de verdieping in de houding is. Alle sessies worden gekenmerkt door een heerlijke flow, met voldoende ruimte tussendoor om de houdingen optimaal te verwerken. De focus ligt op de adem, het voelen van je lijf (en je lijf beter leren kennen), het zoeken van ruimte in je lijf en loslaten waar je kunt loslaten. We houden alle yin houdingen zo'n 3 tot 6 minuten aan en 'flowen' op die manier zo'n 60 minuten door. Voor de eindontspanning nemen we de tijd. 

Na een Yin & Yang yogasessie voel je je ontspannen, met een innerlijke rust, 
alsook vol energie om de dag mee verder te gaan.

Van jongs af aan heb ik affiniteit met gezondheid, het laten groeien van anderen en duurzaamheid. Vanuit deze affiniteit ben ik in de hulpverlening gaan werken. Hierin miste ik gericht met mensen werken aan hun gezondheid; zowel mentaal als fysiek, alsook de duurzaamheid. Na twaalf jaar ben ik gestopt met de reguliere hulpverlening. Ondertussen zoekende naar een meer holistische aanpak, een methode waarbij ademhaling en beweging centraal staat, ben ik yogadocent geworden. Later kwam het begeleiden van mensen in koude-training en adembegeleiding hierbij. Sinds kort geef ik daarnaast weekend tot 5-daagse retraites. Schrijven is altijd een grote hobby geweest waarvoor ik gevoel heb. Vanuit mijn verschillende expertises ontwikkel ik cursussen en online programma's. Op deze manier kan ik al mijn verschillende expertises bundelen en doe ik - elke dag - hetgeen waar mijn energie van stroomt en mijn hart blij van wordt Ik kijk er naar uit je te ontmoeten op de mat.

Yin Yoga richt zich op het creëren van ruimte in je bindweefsel en je gewrichten. Door een houding lang aan te houden, bereik je het stugge bindweefsel en kom je dieper in je strekkingen. 

Tijdens de houdingen leer en ervaar je om te accepteren en compassie te voelen. Je lichaam is goed zoals het nu is, jij bent gewoon helemaal goed zoals je nu bent. 
Het loslaten van naar iets streven en iets willen veranderen omdat het nog niet goed (genoeg) is, kan heel bevrijdend werken. 

 Yin vertegenwoordigt het vrouwelijke: vriendelijkheid, rust, overgave, levensenergie, de “zijn”-modus. Aan deze sessies voegen we een vleugje yang toe. 

 Yang is alles wat dynamisch is, actief, energiek, veranderend, zichtbaar, warm en sterk, de spieren in het lichaam. Yang vertegenwoordigt het mannelijke: competitie, kracht, uithoudingsvermogen, de actiemodus. 

Samen vormen Yin en Yang de ultieme balans. Ze versterken elkaar in de tegenstelling.

Wanneer: iedere donderdag
Waar: Wijkcentrum Aldlân
Tijd: 10:00-11:30
Kosten: € 14,00 per les. 10 lessen kaart voor € 122,00
Informatie en opgave: 0625104661 of via mail info@yogametjoska.nl